Koningsdag 2023

Koningsdag 2023 bouwde voort op het succes van 2022. Zelfs de gemeente Schouwen-Duiveland stuurde haar eerste burger naar ons feestje!

Burgemeester Jack van der Hoek en Cor van der Neut in gesprek na de toespraken. Het koor Popwave zocht een zonnige plek.

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij, onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.

Activiteiten voor de jongsten

Cor in een andere rol achter de poppenkast. Spannend!               In de rij voor het schminken!

Je eigen pizza bakken met Jan Vijfvinkel! en met je versierde fiets in optocht achter de Witte van Haemstede naar de Duinen

Veel bekijks en veel fotoshoots met de showgirls!                       en natuurlijk muziek van Samba Obras.

's middags Knurft en 's avonds een daverend einde met Rebound in de stromende regen!

Koningsdag 2022

Koningsdag 2022 was de eerste maal dat de festiviteiten plaats vonden in de kern van Haamstede. Er was plaats voor markten, kleedjesmarkt, kinderspelen, muziek enzo verder.  De herstart aan de Noordstraat en Ring na de 2 jaar van Corona beperkingen en de periode op de Beatrixwei, was een succes!

Opening met de wethouder Ankie Smit.

Na de corona was het wel een ding om weer met zoveel bij elkaar te kunnen zijn na quarantaines, lockdowns enzo verder. Een deel uit de speech van Cor van der Neut: "Het is alweer drie jaar geleden dat wij elkaar onder de vlaggenmast ontmoet hebben om Koningsdag te vieren. Een feest waarin het koningshuis ons een reden geeft van vreugde, vreugde om met elkaar te genieten van een vrije dag, een feestdag. Even los komen van je dagelijkse beslommeringen en even mogen deel maken als inwoner van een koninkrijk. Een samenleving welke als kleur oranje tot basiskleur heeft genomen. Een kleur van een vrucht, van een sinaasappel. Dankbaar voor de vrijheid die wij mogen ervaren om te genieten van de vrijheid en te kunnen ontwikkelen in wie wij willen zijn voor jezelf maar ook voor elkaar".

Kleedjesmarkt rond de kerk, drukke handel! Presentatie van verenigingen en lokale kraamhouders.

De band El Camino aan het stemmen.